PID (Pražská integrovaná doprava)

organizátor: ROPID (Regionální organizátor Pražské integrované dopravy) zřizovatel: Hl. m. Praha partner: Středočeský kraj
českyCZ | englishEN
RSSRSS | FacebookFB | TwitterTW | InstagramIG
dnes: Čtvrtek 23.11.2017 19:11, provoz podle pracovního dne
zítra: Pátek 24.11.2017, provoz podle pracovního dne

zveřejněno: 18.10.2012 06:45      poslední změna: 24.10.2012

Buspruh ve Švehlově ulici na Zahradním Městě

Provoz před úpravou

Provoz ve Švehlově ulici je ve směru do centra výrazně komplikován úzkým podjezdem pod železniční tratí 221 a přilehlou komplikovanou křižovatkou s rampami Jižní spojky. V běžném provozu pouze v této oblasti nabíraly spoje autobusových linek několikaminutová zpoždění, provoz navíc houstne i při zhoršené průjezdnosti Jižní spojky a výjimkou nejsou ani komplikace způsobené v úzkém a nízkém podjezdu.

Švehlova Švehlova Švehlova
Švehlova (do centra)
pohled od zastávky Zahradní Město
Švehlova (do centra)
pohled směr zastávka Zahradní Město
podjezd pod železniční tratí (do centra)

Provoz po úpravě

V říjnu 2012 byly po předchozím projednání realizovány úpravy dopravního značení, kterými byl vyznačen vyhrazený jízdní pruh po tramvajovém tělese a pro větší srozumitelnost upraveno dopravní značení před vjezdem do úzkého podjezdu pod železnicí. Autobusy tak nově zastavují ve společné zastávce s tramvajemi, což rovněž zjednodušuje vzájemné přestupy a přibližuje zastávku autobusů zástavbě Zahradního Města (není tak již nutné přecházet dva jízdní pruhy vozovky ve směru do centra). Další výhodou je, že nově do podjezdu autobusy najíždějí přímo po tramvajových kolejích (tedy odpadá nepříjemné „esíčko“).

Švehlova Švehlova
Švehlova (do centra)
pohled směr zastávka Zahradní Město
Švehlova (do centra)
pohled směr zastávka Zahradní Město

Švehlova Švehlova Švehlova
podjezd pod železniční tratí (do centra) podjezd pod železniční tratí (do centra) podjezd pod železniční tratí (do centra)

První den provozu byly zdokumentovány běžné jízdní doby v úseku mezi Topolovou ulicí a vjezdem do podjezdu – autobusy díky jízdě po tramvajovém tělese ušetřily proti souběžně jedoucím automobilům až 6 minut (jízdní doby: automobil 7,5 minuty / autobus mírně přes 1 minutu, včetně zastavení v zastávce). 

Souhrn 

lokalita Švehlova ulice (Topolová – podjezd pod železniční tratí 221) 
mapa http://mapy.cz/s/5ryl
opatření
  • vyhrazený jízdní pruh po tramvajovém tělese
  • zvýraznění pruhů u nájezdu automobilů na tramvajové těleso
linky bus 138, 175, 177, 195, 296 
souhrnný interval 1,7 minuty (bez tramvají) 
přínos opatření
  • plynulý průjezd od Topolové ulice k podjezdu železnice
  • vjezd do úzkého podjezdu pod železnicí přímou stopou
  • společná zastávka ve směru do centra pro bus i tram
  • přiblížení zastávky zástavbě (o dva jízdní pruhy)
časová úspora až 6 minut

 


Zpět do rubriky: Preference