PID (Pražská integrovaná doprava)

organizátor: ROPID (Regionální organizátor Pražské integrované dopravy) zřizovatel: Hl. m. Praha partner: Středočeský kraj
českyCZ |
RSSRSS | FacebookFB | TwitterTW | InstagramIG
dnes: Čtvrtek 06.08.2020 08:20
zítra: Pátek 07.08.2020


Články na na tomto webu se již neaktualizují!


zveřejněno: 18.11.2008 18:14      poslední změna: 27.4.2011

Linka S7: Vlakem z Radotína do centra ráno každých 10 minut

 Městská část Praha-Radotín se v polovině prosince 2008 stane zřejmě nejčastěji vlakem obsluhovanou lokalitou v Česku. V ranní špičce všedního dne totiž pojedou osobní vlaky linky S7 z Radotína do stanic Praha-Smíchov a Praha hlavní nádraží každých 10 minut. Posílení dopravy se dočkají i obyvatelé sousedních měst Černošice, Dobřichovice a Řevnice, kam vlaky celodenně pojedou každých 30 minut a ve špičce pracovního dne dokonce dvakrát častěji.

Zcela nový model dopravy na trati Praha – Beroun připravilo hlavní město Praha, zastoupené organizací ROPID, ve spolupráci se Středočeským krajem a Českými dráhami. „Od zmíněného posílení vlaků mezi Radotínem a centrem Prahy si slibujeme, že cestující budou více využívat kolejovou dopravu a vyhnou se tak dopravním problémům na strakonické výpadovce,“ řekl Martin Jareš, vedoucí odboru plánování ROPID.

Pro porovnání, cesta vlakem z Radotína na Smíchovské nádraží trvá 10 minut, zatímco městský autobus potřebuje na stejnou vzdálenost o několik minut více, pokud ovšem neuvázne před Barrandovským mostem v častých kolonách automobilů. Do centra Prahy dojede vlak z Radotína za pouhých 15 minut. V ranní špičce pojede vlaková linka S7 z Radotína nově každých 10 minut, odpoledne v opačném směru každou čtvrthodinu. Některé vlaky budou v Radotíně končit či začínat.

Posílení dopravy na lince S7 se dotýká i traťového úseku Praha – Řevnice. Zde vlaky pojedou ve špičkách pracovního dne čtyřikrát za hodinu, v ostatních obdobích každých 30 minut. V ranní špičce ve směru do Prahy budou zastavovat všechny osobní vlaky ve všech stanicích a zastávkách. V odpolední špičce bude každý druhý vlak projíždět zastávky Praha-Velká Chuchle, Černošice-Mokropsy a Všenory. „Důvodem tohoto opatření je nutnost na trať s omezenými kapacitními možnostmi vtěsnat osobní vlaky spolu s rychlíky, jejichž počet se rovněž výrazně zvýšil,“ vysvětluje Václav Haas, specialista ROPIDu na železnici. Počet vlaků jedoucích v úseku Řevnice – Beroun zůstane zhruba na stejné úrovni jako dosud.

Všechny osobní vlaky linky S7 jsou plně zařazeny do Pražské integrované dopravy. Na trati Praha – Beroun lze v osobních vlacích cestovat i s jízdními doklady Pražské integrované dopravy včetně jízdenek pro jednotlivou jízdu. Provoz vlaků bude i nadále zajištěn především staršími pantografovými jednotkami řady 451. „S nasazením moderních jednotek na linku S7 se počítá v souvislosti s dodávkou dalších kusů populárních CityElefantů,“ uvedl Martin Jareš. „Je naší snahou co nejrychleji zvýšit nejen kvantitu, ale i kvalitu železniční dopravy na této trati, která je druhou nejzatíženější v rámci Pražské integrované dopravy,“ doplnil závěrem Tomáš Posavád, který má v organizaci ROPID na starosti sledování kvality cestování.


Zpět do rubriky: 2008