PID (Pražská integrovaná doprava)

organizátor: ROPID (Regionální organizátor Pražské integrované dopravy) zřizovatel: Hl. m. Praha partner: Středočeský kraj
českyCZ |
RSSRSS | FacebookFB | TwitterTW | InstagramIG
dnes: Čtvrtek 06.08.2020 09:49
zítra: Pátek 07.08.2020


Články na na tomto webu se již neaktualizují!


zveřejněno: 5.12.2008 13:50      poslední změna: 27.4.2011

Linky S1 a S2: Z Prahy do Lysé nad Labem a Úval častěji a pohodlněji

V polovině prosince vstupuje v platnost nový jízdní řád vlaků. Pozitivní změny neminou ani tratě Praha – Kolín přes Český Brod i Lysou nad Labem. Vzhledem k tomu, že budou i nadále pokračovat modernizační práce v úseku Praha-Libeň – Praha-Běchovice, nebylo zde možné zvýšit počet vlaků ve špičkách pracovního dne. Cestující se však dočkají nových vlaků v ostatních obdobích dne a týdne.

Železniční trať Praha – Český Brod – Kolín je v systému PID nejzatíženější železniční tratí. Pro zlepšení obsluhy východních částí Prahy pojedou od 14. prosince 2008 vlaky linky S1 v úseku Praha – Úvaly každou půlhodinu po celý den a celý týden. Tedy až na malé výjimky se cestující třeba z centra Prahy do Klánovic dostanou každou půlhodinu, ať to bude v pracovní den dopoledne nebo v sobotu večer. „Po půlhodině budou vlaky jezdit od časných ranních hodin do 23:15, poté pojede ještě jeden vlak krátce po půlnoci,“ říká Václav Haas z odboru plánování ROPID.

„Posílením vlaků z Prahy do Úval jsme připravili podmínky i pro další rozšíření železniční dopravy ve směru Český Brod,“ říká Pavel Procházka, pověřený řízením organizace ROPID. Na otázku, zda si nemyslí, že vlaky končící a začínající již v Úvalech nebudou dostatečně vytíženy, odpovídá: „Železniční doprava ve východní části města je poněkud nedoceněná. Přes intenzivní stavební činnost na trati vlaky dojedou například z Dolních Počernic do centra Prahy za pouhých 18 minut, z Klánovic na Masarykovo nádraží za 25 minut. Cestujícím se tak nabízí možnost vyhnout se kolonám na Českobrodské ulici, v nichž velmi často uváznou i městské autobusové linky.“ K železniční zastávce v Klánovicích jsou proto vedeny i návazné autobusové linky napojující na vlaky i Újezd nad Lesy, sídliště Rohožník či Koloděje, ale také blízkou obec Šestajovice. Další návazné příměstské linky PID přivážejí cestující k vlaku v Úvalech, Českém Brodě, Poříčanech a částečně i v Pečkách.

Počet vlaků na lince S2 do Lysé nad Labem se zvýší především v pracovní dny, kdy v období od 5 do 22 hodin pojedou vlaky mezi Prahou a Lysou nad Labem každých 30 minut. Vzhledem k dokončení Nového spojení se významně zkrátí jízdní doba mezi stanicemi Praha Masarykovo nádraží a Praha-Vysočany. Tuto vzdálenost vlaky zdolají za pouhých 7 minut. „Železniční doprava se tak stane atraktivnější nejen pro cestující ze Středočeského kraje, ale třeba i pro obyvatele Horních Počernic. Z této části Prahy vlaky dojedou do centra města jen za 16 minut, což znamená velmi příznivou nabídku vůči kombinaci autobusu a metra,“ vysvětluje Václav Haas. „Vlaky navíc pojedou každou půlhodinu a v ranní špičce ve směru do Prahy ještě častěji – provoz bude posílen o tři ranní posilové vlaky z Lysé nad Labem, které dosud končily ve Vysočanech, od poloviny prosince však pojedou až na Masarykovo nádraží,“ uzavírá zlepšení díky nového jízdního řádu Václav Haas.

Všechny osobní a spěšné vlaky linek S1 a S2 jsou zařazeny v úsecích Praha – Pečky a Praha - Stratov do Pražské integrované dopravy. V integrovaných úsecích kromě zastávky Stratov jsou stanice a zastávky vybaveny označovači jízdenek PID, a tak zde lze cestovat i s jízdenkami PID pro jednotlivou jízdu. Stejný režim tzv. „plné integrace“ platí i na návazné trati Lysá nad Labem – Milovice. Její význam byl oceněn jejím dodatečným zařazením do projektu pražské příměstské dopravy Esko – Spojení pro město. Vlaky mezi Lysou nad Labem a Milovicemi tak budou nově označeny jako linka S22.

Na všechny osobní vlaky linky S1 a nově i na 99% vlaků linky S2 jsou nasazeny moderní elektrické dvoupodlažní jednotky CityElefant, které nabízejí vysoký komfort i v letních měsících díky klimatizaci interiéru. „Kultura cestování na velmi vytížené trati do Lysé, zajišťující mimo jiné dopravu z velkého sídliště Milovice-Mladá do Prahy, jistě vzroste,“ doplňuje Tomáš Posavád, který je na ROPIDu odpovědný za standardy kvality dopravy.

Další zlepšení dopravy připravil pro cestující na trati Praha – Český Brod - Kolín také Středočeský kraj. V úseku Český Brod – Kolín objednal v odpolední špičce pracovního dne provoz osobních vlaků každou půlhodinu (dosud zde vlaky jezdily pouze jednou za hodinu). Zde bylo vyhověno opakovaným žádostem měst a obcí podél trati o navýšení dopravní obslužnosti.


Zpět do rubriky: 2008