PID (Pražská integrovaná doprava)

organizátor: ROPID (Regionální organizátor Pražské integrované dopravy) zřizovatel: Hl. m. Praha partner: Středočeský kraj
českyCZ |
RSSRSS | FacebookFB | TwitterTW | InstagramIG
dnes: Čtvrtek 06.08.2020 09:15
zítra: Pátek 07.08.2020


Články na na tomto webu se již neaktualizují!


zveřejněno: 31.10.2008 13:57      poslední změna: 27.4.2011

Zahájení zimní sezóny přívozů Pražské integrované dopravy

 V pátek 31.10.2008 končí první provozní sezóna pražských přívozů P4 a P5, které zahájily provoz 1.8.2008. Obě nové linky, které pomáhají propojit ostrovy v centrální části města a zajistit některé netradiční přepravní vztahy, si za 3 měsíce provozu získaly vysokou oblibu Pražanů i návštěvníků hlavního města. Za letošní tři měsíce provozu přepravily oba nové přívozy dohromady cca 70 000 cestujících. Příští plnohodnotná sezóna začne již v dubnu 2009.

Oproti tomu provoz linky P3 (Lihovar – Dvorce-Žluté lázně) bude prodloužen o celý listopad - důvodem je uzavírka Vyšehradského tunelu, kdy je jako náhrada za uzavřený úsek "Podolská vodárna - Výtoň" cestujícím nabídnuto alternativní spojení nejen posílenými nebo zvláštními autobusovými linkami, ale i přívozem P3 a zvláštní lodní linkou X-21. Obě lodní linky budou v provozu celotýdenně cca od 6:00 do 22:00 h v intervalech 10-15 minut.

Linka P3 zajišťuje rychlé spojení (doba plavby 2 minuty) z Dvorců do dopravního uzlu "Lihovar", kde je možnost přestupů na tramvaje i autobusy do oblasti Smíchova nebo Barrandova i na Zbraslav či do Radotína. Průměrně se tímto sezónním přívozem přeplaví denně cca 450 cestujících. Zkrácení intervalu na lince P3 z 20 na 10 minut vytvoří z této linky opravdu rychlé a spolehlivé spojení mezi Prahou 4 a Prahou 5.

Hlavní zátěž při výluce tramvajové trati na Podolském nábřeží však ponese speciální lodní linka X-21, na kterou budou vypraveny 3 lodě ve špičkách všedních dnů a 2 lodě v ostatních obdobích. Každá loď přepraví najednou až 250 cestujících a cesta mezi Podolskou vodárnou a Výtoní potrvá cca 7 minut. S takovým druhem náhradní dopravy jsou zkušenosti nejen z let 1975 a 1982, kdy lodě zajišťovaly opět náhradní dopravu kolem Vyšehradského tunelu, ale i z nedávné doby. Na podzim 2005 totiž zajišťovala loď jedinou možnou formu dopravy mezi Štěchovicemi a Davlí při odstřelu skály nad zdejší silnicí. Zde nabyté zkušenosti posloužily pro naplánování náhradní dopravy v Podolí a prokázaly funkčnost tohoto druhu dopravy.

Linky P1 (Sedlec - Zámky) a P2 (V Podbabě - Podhoří) jsou v provozu celoročně, neboť zajišťují důležité a nenahraditelné propojení vltavských břehů na severu města. Přívozy byly v této oblasti, kde nejsou přes Vltavu žádné mosty, obnoveny v letech 2005 a 2006 a velmi rychle se staly plnohodnotnou součástí městské dopravy. „Z provedených průzkumů i ankety na internetových stránkách vyplývá, že počet lidí, kteří využívají přívozů pro cesty do práce či do školy a počet těch, kterým pomáhají přívozy při cestách za rekreací, je zhruba vyrovnaný. Díky tomu je o přívozy zájem jak ve všední dny, tak o víkendech,“ říká Tomáš Prousek, který má na ROPIDu přívozy na starosti. 

Více o přívozech PID najdete na internetových stránkách organizace ROPID (www.ropid.cz).

 


Zpět do rubriky: 2008