PID (Pražská integrovaná doprava)

organizátor: ROPID (Regionální organizátor Pražské integrované dopravy) zřizovatel: Hl. m. Praha partner: Středočeský kraj
českyCZ |
RSSRSS | FacebookFB | TwitterTW | InstagramIG
dnes: Pondělí 24.01.2022 05:16
zítra: Úterý 25.01.2022


Články na na tomto webu se již neaktualizují!


zveřejněno: 18.11.2009 12:32      poslední změna: 27.4.2011

Pod číslem 17 vyjede již třetí páteřní tramvajová linka

 Po již existujících páteřních linkách 9 a 22, které se vyznačují dvakrát kratším intervalem oproti ostatním tramvajovým linkám, vyjede od 29.11.2009 posílená linka 17, která pojede v úseku Výstaviště – Sídliště Modřany v polovičních intervalech oproti dnešku (například ve špičkách všedních dnů pojede každé 4 minuty).

Změna vychází z vyhodnocení komplexního přepravního průzkumu, který proběhl na jaře loňského roku. Cílem je nejen posílit žádaný přepravní vztah, ale i vytvořit alternativu vytížené lince C metra zejména pro spojení z jižní části metropole do okolí Národního divadla, Staroměstské a Strossmayerova náměstí,“ vysvětluje Pavel Procházka, pověřený řízením organizace ROPID.

Z porovnání jízdních dob vychází jako nejvýhodnější při cestě z Modřan, Lhotky či Novodvorské do centra právě použití tramvaje. Zkrácením intervalů na polovinu chceme přilákat na trasu linky 17 nové cestující a odlehčit tak přetíženým přestupním stanicím metra v centru. Zároveň je nutné dodat, že toto posílení neznamená navýšení provozního rozpočtu, neboť zároveň dojde k úspoře v jiných, málo vytížených úsecích.

Zavedení další páteřní linky přináší následující zlepšení:

  • vytvoření časově výhodné alternativy k vytížené lince metra C pro cesty z oblasti Libuše, Modřan, Lhotky a Braníka do centra města, zejména do oblasti Nového Města, Národního divadla, Staroměstské a Strossmayerova náměstí
  • zkrácení intervalů v centrální části Prahy v úseku Jiráskovo náměstí – Výstaviště na polovinu
  • zatraktivnění modřanské trati posílením provozu zejména v pracovní dny dopoledne
  • provoz linky 17 je v maximální možné míře preferován před individuální dopravou jak na světelných křižovatkách, tak fyzickým oddělením od ostatního provozu (samostatné těleso, podélné oddělovací prahy)
  • celá modřanská trať prošla v loňském roce důkladnou opravou

Možnosti přestupů na novou páteřní linku 17 z jižní části Prahy:

  • Sídliště Modřany (z linek 153 a 165 z Libuše)
  • Nádraží Modřany (z vlaku S8, S80 od Dobříše a Davle a z linek 165 a 205 z Komořan)
  • Nádraží Braník (z linek 106, 121 ze Lhotky)
  • Přístaviště (z linek 196, 197 a 198 z Novodvorské)
  • Dvorce (z linek 118 a 124 z Krče)
  • Podolská vodárna (z linky 148 z Pankráce)


Zpět do rubriky: 2009