PID (Pražská integrovaná doprava)

organizátor: ROPID (Regionální organizátor Pražské integrované dopravy) zřizovatel: Hl. m. Praha partner: Středočeský kraj
českyCZ |
RSSRSS | FacebookFB | TwitterTW | InstagramIG
dnes: Čtvrtek 06.08.2020 09:23
zítra: Pátek 07.08.2020


Články na na tomto webu se již neaktualizují!


zveřejněno: 14.12.2012 00:12      poslední změna: 24.1.2013

73% lidí ve vlacích dává přednost jízdenkám PID

Na podzim 2012 provedla organizace ROPID ve spolupráci s Českými drahami a Fakultou dopravní ČVUT v Praze každoroční průzkum skladby jízdních dokladů, kde bylo zjišťováno, na jaké jízdenky jezdí cestující ve vlacích Pražské integrované dopravy.

Při podzimním průzkumu jsme ve vlacích v Praze a okolí oslovili celkem přes 90 000 cestujících na území Prahy a 20 000 ve vnějších tarifních pásmech. Průzkum probíhal jak ve všední dny, tak o víkendu. Pravidelný průzkum se provádí také pro stanovení výše úhrady Českým drahám za uznávání jízdenek PID a jako podklad k dělbě tržeb z jízdného,“ popisuje Petr Ježdík, vedoucí odboru kvality služby.

Výsledky jsou následující

Celkový podíl jízdních dokladů PID ze všech jízdenek ve vlacích ve všední den činí 72,68 %. V předchozím roce činil tento podíl 70,29 %, například v roce 2001 to bylo pouhých 43 %. O víkendu vzrostl podíl jízdenek PID z 54,41 % na 54,64 %.

Zjišťovali jsme i jednotlivé druhy jízdenek. Z celkového počtu cestujících je 67,38 % uživatelů předplatních jízdenek PID a 5,30 % uživatelů jízdenek PID pro jednotlivou jízdu. Zbylých 27,32 % cestujících jezdí na jízdní doklady ČD. Tento podíl platí pro území Prahy ve všední den.

Nejčastější kombinace jízdenek na území Prahy ve vlacích PID:

  • předplatní kupon PID pro Prahu s kuponem pro vnější tarifní pásma (27,98 %)
  • předplatní jízdenka pouze pro Prahu (24,72 %)
  • předplatní jízdenka pro Prahu s jízdenkou ČD pro mimopražský úsek (10,25 %)

Z jízdenek pro jednotlivou jízdu byla nejčastěji zastoupena čtyřpásmová jízdenka za 32 Kč a pětipásmová jízdenka za 40 Kč.

Vlakové linky s nejvyšším podílem používání jízdenek PID:

  • S7 Praha Masarykovo nádraží – Praha-Radotín – Beroun (81,6 %)
  • S65 Praha-Smíchov, Na Knížecí – Praha-Zličín – Hostivice (80,7 %)
  • S1+S7 Praha Masarykovo nádraží/Hlavní nádr. – Praha-Klánovice – Kolín (80,4 %)

Největší podíl jízdenek PID pro jednotlivou jízdu na území Prahy byl zjištěn u linky S7 do Radotína (7,5 %) a dále u linek S1 do Klánovic (7,3 %) a S2+S20 do Horních Počernic (6,8%).

Srovnání s rokem 2011

Oproti průzkumu v roce 2011 se jedná o další nárůst u celkového podílu jízdních dokladů PID ve všední den (o více než 2%). Tento velmi podobný trend zhruba dvouprocentního každoročního nárůstu sledujeme již od roku 2008. Oproti loňskému průzkumu vzrostlo využívání integrovaných jízdenek nejvíce na linkách S2+S20 – trať na Lysou n.L.(z 63,2 % na 70,3 %) a S1+S7 – kolínská trať (z 75,6 % na 80,4 %). Na těchto tratích také nejvíce vzrostlo využívání jízdenek PID pro jednotlivou jízdu.


Zpět do rubriky: 2012