PID (Pražská integrovaná doprava)

organizátor: ROPID (Regionální organizátor Pražské integrované dopravy) zřizovatel: Hl. m. Praha partner: Středočeský kraj
českyCZ |
RSSRSS | FacebookFB | TwitterTW | InstagramIG
dnes: Středa 20.02.2019 08:06
zítra: Čtvrtek 21.02.2019


Články na na tomto webu se již neaktualizují!


zveřejněno: 20.11.2008 15:28      poslední změna: 27.4.2011

Příměstské autobusy od Říčan opustí Depo Hostivař, nově pojedou na Háje

K termínu celostátní změny jízdních řádů 14.12.2008 dojde k zásadní změně dopravní obsluhy oblasti Uhříněvsi a Říčanska. Příměstské autobusové linky ve směru od Kostelce nad Černými lesy a Říčan, které dosud v Praze končily u metra A Depo Hostivař, budou přesměrovány ke konečné stanici metra C Háje. S tím souvisí i úpravy městských autobusů v oblasti Uhříněvsi a také příměstských autobusů v oblasti Klokočné, Svojetic a Struhařova. Část spojů z Kolodějí a Dubče také opustí Depo Hostivař a všechny autobusy z těchto čtvrtí pojedou nově na Skalku.

Hlavním důvodem takto zásadních změn je zlepšení dopravního spojení obcí a měst na jihovýchodě od Prahy s hlavní městem. Na Kutnohorské ulici totiž dochází ke každodenním kolonám a autobusy zde ztrácí až desítky minut. Navíc metro C nabízí mnohem kratší interval oproti „áčku“, na kterém navíc jezdí na Depo Hostivař pouze každá druhá souprava. Z těchto důvodů budou také přesměrovány na Skalku autobusy ze Škvorce, Kolodějí a Dubče, které dosud končily na Depu Hostivař.

Příměstské autobusy na Háje

Na Hájích budou nově ukončeny příměstské linky 381, 382, 383 a 387, přičemž linka 393 bude zrušena a sloučena se souběžnou linkou 383. V Uhříněvsi bude pro cestující do původních zastávek v Praze zajištěn přestup na městské autobusy ve směru Depo Hostivař. Navíc bude zkušebně v ranní špičce tento směr posílen speciálními vloženými spoji linky 264. „Předpokládáme, že díky přesměrování příměstských autobusů snížíme zpoždění na těchto linkách a zpříjemníme cestu lidem do Prahy, neboť už nebudou muset na metro čekat tak dlouho. Díky kratší trase příměstských autobusů také budeme moci posílit tyto linky v nejžádanějších obdobích,“ vysvětluje Martin Jareš, vedoucí odboru plánování. Linky 381 a 387 budou v Praze zrychlené, budou tedy zastavovat pouze na nejvýznamnějších zastávkách.

Městské linky na Depo Hostivař

Upraveny budou také městské linky v oblasti Uhříněvsi. Linka 267 z Hájů pojede nově přes Kolovraty do Nedvězí, kde nahradí zrušenou linku 268 z Depa Hostivař. Linka 265 bude posílena a prodloužena do Lipan a vybrané spoje v pracovní dny dále z Lipan do Kolovrat. Linky 264 a 364 již nebudou mimo špičky končit u Nádraží Uhříněves, ale pojedou rovnou na Depo Hostivař. V úseku Depo Hostivař – Uhříněves tak bude zajištěn stejný interval jako dosud. „Cestující zejména z obcí na lince 364 se tak zbaví nutnosti přestupovat v Uhříněvsi na další autobusy,“ dodává Martin Jareš.

Nové spojení na vlak do Strančic

Obce Středočeského kraje na Říčansku a Ondřejovsku budou mít novou možnost přestupu na výrazně posílené vlaky ve Strančicích. „Pro lepší spojení s Prahou bude fungovat linka 489, která odveze lidi z Mukařova, Klokočné, Svojetic, Struhařova a Mnichovic na vlak do Strančic. Od prosince totiž začnou jezdit vlaky ze Strančic do Prahy ve špičkách čtyřikrát za hodinu,“ popisuje nové dopravní řešení Pavel Procházka, pověřený řízením organizace ROPID. Linka 489 pojede ze Strančic v pracovní dny cca od 6 do 18 hodin, tedy v době největších potíží na silnicích, kdy chceme část cestujících nalákat na rychlé a pravidelné vlakové linky S9 a S29 do Prahy.

Koloděje a Dubeč na Skalku

Přesměrování kolodějských a dubečských linek na Skalku přispěje ke zrychlení cesty do centra Prahy neboť se autobusy vyhnou problematické Kutnohorské ulici a navíc dojedou na Skalku, odkud jede do centra oproti Depu Hostivař každé metro. Prodloužením a výrazným posílením linky 111 do Kolodějí budeme moci zrušit linku 229. „Linka 111, která byla před rokem prodloužena do Dubče, si rychle získala velkou oblibu, proto jsme se rozhodli přesměrovat i ostatní linky na Skalku. Bude tím sjednocen nástup ve směru z centra – lidé se už nebudou muset rozhodovat, jestli vystoupit na Skalce nebo až na Depu Hostivař,“ dodává Pavel Procházka.


Zpět do rubriky: 2008