PID (Pražská integrovaná doprava)

organizátor: ROPID (Regionální organizátor Pražské integrované dopravy) zřizovatel: Hl. m. Praha partner: Středočeský kraj
českyCZ |
RSSRSS | FacebookFB | TwitterTW | InstagramIG
dnes: Čtvrtek 18.04.2019 14:30
zítra: Pátek 19.04.2019


Články na na tomto webu se již neaktualizují!


zveřejněno: 14.5.2014 12:59      poslední změna: 15.1.2015

Dětský vlak na Okoř Cyklohráček vyjede poprvé v sobotu 17. května

O víkendech začne jezdit z Prahy na Okoř a dále do Slaného turistický Cyklohráček. Je to výletní motorový vlak upravený pro děti jako velké pojízdné hřiště a doplněný vozem pro cyklisty. Bude vozit cestující za běžné jízdné ČD či na opencard podle tarifu Pražské integrované dopravy. Z Prahy do Slaného bude vyjíždět o sobotách, nedělích a svátcích vždy v 9:10 a ve 13:41, zpět ze Slaného do Prahy vyrazí v 11:31 a v 17:10. V provozu bude od 17. května do 28. října. Jde o společný projekt Českých drah, hlavního města Prahy a ROPID.

Vlak pro děti, turisty a cyklisty

Cyklohráček je především výletním vlakem, bude ale samozřejmě sloužit i běžným cestujícím. Má tři vozy (dva ke hraní a jeden cyklistický) a o všechny hry se na palubě vlaku postarají tzv. hrajvedoucí, kteří budou k dispozici při každé jízdě.

Všechny děti dostanou ve vlacích jedoucích ve směru ze Slaného do Prahy jako dárek dětskou vstupenku do Království železnic na pražském Smíchově.

Vůz plný hraček

Je určen spíš menším dětem, cestující tu najdou dětský koutek se stavebnicemi, vláčkovými skládačkami, leporely nebo vláčkodráhou. V tomto voze je také možné nejlépe pozorovat práci strojvedoucího a dívat se na trať. Vůz je nízkopodlažní, aby se do něj dobře dostaly i kočárky. Oddělená část vozu bez her je hlavně pro cestující, kteří chtějí mít od dětí klid a potřebují pouze dojet vlakem do svého cíle.

Vůz plný kol

Vůz pro cyklisty je uprostřed soupravy a vejde se do něj přes 20 kol. Cyklisté si v něm mohou dofouknout kola kompresorem, půjčit si sadu na lepení duše, nářadí na opravu kola nebo mazání. Každý cyklista dostane od hrajvedoucí jako dárek reflexní bezpečnostní pásek, aby byl na silnici lépe vidět.

Vůz plný her

Vůz s upravenými stolky a připravenými herními plány na Člověče, nezlob se, Dámu, Piškvorky a další hry. Děti si tu budou moct půjčit od hrajvedoucích puzzle, karetní hry, něco na luštění nebo třeba sadu malého výpravčího či malého průvodčího. Na tabuli budou kreslit křídami a za sklem se dívat na strojvedoucího, jak řídí vlak i jak vypadá trať. Všechny děti dostanou ve vlaku zároveň malý dárek na rozloučenou.

Jízdné v Cyklohráčku

Cyklohráček je bežným osobním vlakem, platí v něm standardní tarif Českých drah i tarif Pražské integrované dopravy. Je tak možné kombinovat jízdné Českých drah například s pražskou opencard.

Cena přepravy jízdního kola jako spoluzavazadla se pohybuje podle tarifu ČD od 25 Kč (záleží na ujeté vzdálenosti), na území Prahy lze při využití jízdného PID přepravovat kolo zdarma.

Výlety s Cyklohráčkem

Každý výletník dostane ve vlaku mapu okolí Okoře se zajímavými turistickými cíli, vyznačenými trasami pro cyklisty i velké a malé turisty, popisy výletů a tipy na občerstvení. Za návštěvu stojí kromě Okoře a Slaného určitě Zoopark Zájezd, romantické údolí mezi Okoří a Zákolany s vysokým železničním viaduktem, románská rotunda Budeč nebo nepříliš známá studánka pod Budčí. Bližší informace k výletům budou také na webu www.cyklohracek.cz.

Esmeralda a Kasandra

Vlaková souprava je původním prototypem dnešních žlutých Regionov, který vyrobila šumperská Pars nova v roce 2001. Jde o technicky zcela atypický vlak jediný svého druhu na českých kolejích, který už v posledních letech do pravidelného provozu příliš nezasahoval. Právě proto byl vybrán jako vhodná souprava pro Cyklohráček. Motorovému vozu se podle zeleného nátěru začalo říkat záhy po výrobě Esmeralda, podle hlavní hrdinky tehdy vysílané telenovely. Vzápětí pojmenovali řídící vůz soupravy (vyrobený o rok později) Kasandra.

 

Jízdní řád „Cyklohráčku“

(jede v nepracovní dny od 17. května do 28. října 2014)
směr tam
km
železniční stanice
tarifní pásmo
směr zpět
Os 9780
Os 9782
Os 9781
Os 9783
09:10
13:41
0
Praha Masarykovo nádraží
P
13:12
18:49
09:19
13:50
2
Praha-Bubny
P
13:02
18:44
09:27
13:57
6
Praha-Dejvice
0
12:56
18:35
09:38
14:05
10
Praha-Veleslavín
B
12:47
18:29
09:45
14:11
13
Praha-Ruzyně
B
12:42
18:20
09:53
14:17
17
Hostivice
1
12:37
18:15
09:58
14:22
20
Jeneč zastávka
1
12:31
18:08
10:02
14:26
22
Hostouň u Prahy
1
12:27
18:04
10:04
14:28
23
Dobrovíz
1
12:24
18:01
10:09
14:33
26
Středokluky
1
12:20
17:57
10:12
14:36
28
Tuchoměřice
1
12:16
17:52
10:17
14:41
31
Noutonice
2
12:11
17:47
10:23
14:47
36
Kováry
3
12:02
17:37
10:27
14:51
38
Zákolany zastávka
3
11:59
17:34
10:31
14:55
40
Koleč
4
11:55
17:29
10:41
15:05
47
Podlešín
5
11:45
17:20
10:48
15:11
51
Slaný předměstí
11:35
17:14
10:53
15:16
54
Slaný
11:31
17:10


Zpět do rubriky: 2014