PID (Pražská integrovaná doprava)

organizátor: ROPID (Regionální organizátor Pražské integrované dopravy) zřizovatel: Hl. m. Praha partner: Středočeský kraj
českyCZ |
RSSRSS | FacebookFB | TwitterTW | InstagramIG
dnes: Středa 20.02.2019 08:29
zítra: Čtvrtek 21.02.2019


Články na na tomto webu se již neaktualizují!


zveřejněno: 30.4.2010 11:00      poslední změna: 27.4.2011

Pražský motoráček vyjede 1.5.2010

V letní sezóně 2010, počínaje 1.5.2010, budou mít všichni obyvatelé i návštěvníci Prahy poprvé možnost projet se historickým motorovým vozem po nejkrásnější železniční trati na území Prahy.

Vlaky netvoří jen současnost či budoucnost, ale mají také bohatou historii. Jsem proto rád, že můžeme Pražanům i návštěvníkům metropole nabídnout historický Pražský motoráček, který osvěží jednu z nejkrásnějších železničních tratí v Praze,“ říká o Pražském motoráčku Pavel Bém, primátor hl. m. Prahy. Pražané si budou moci udělat netradiční výlet a to v rámci platnosti „pražské tramvajenky“.

Začleněním Pražského motoráčku do Pražské integrované dopravy ukazujeme výhodnost a smysl integrované dopravy, která umožňuje použít na jednu jízdenku jakýkoli druh dopravy na daném území,“ doplňuje radní hl. m. Prahy pro oblast dopravy Radovan Šteiner.

Naším cílem je přiblížit Pražanům železniční dopravu a naučit je jezdit vlakem po Praze a ulevit tak přetíženým ulicím nejen v centru, ale i nabídnout rychlejší alternativu k autobusům z okrajových částí metropole do centra. Projekt Pražského motoráčku je jednou z forem, jak zpopularizovat železniční dopravu v Praze,“ zdůrazňuje podporu železniční dopravě v Praze Pavel Procházka, pověřený řízením organizace ROPID.

Vlaky Pražského motoráčku budou provozovány v roce 2010 každý nepracovní den v období od 1.5.2010 do 31.10.2010 čtyřikrát denně v trase Praha hlavní nádraží – Praha-Zličín. Od 13.6.2010 přibude ještě jeden pár spojů navíc. Ve vlaku bude možná přeprava jízdních kol a také bude možno během jízdy u vlakového personálu zakoupit základní občerstvení a suvenýry.

Ve vlaku Pražského motoráčku platí jízdní doklady PID (Pražské integrované dopravy). To znamená, že cestující s platným časovým kuponem pro pásma P+0 (tzv. „pražská tramvajenka“) můžou cestovat Pražským motoráčkem bez nutnosti nákupu další jízdenky.
Jednotlivé jízdenky bude možné zakoupit i přímo ve vlaku u průvodčího, a to podle tarifu dopravce KŽC Doprava, s.r.o.

Jízdu Pražského motoráčku zajišťuje dopravce KŽC Doprava, s.r.o., který se specializuje na provozování nostalgických vlaků. Provozován zde bude motorový vůz řady M 262.0. „Tyto čtyřnápravové vozy vyráběly v letech 1949 – 1951 podniky ČKD Sokolovo Praha a První Brněnská a Královopolská strojírna v Brně a v letech 1952 – 1960 podnik Tatra Studénka. Celkem bylo vyrobeno 238 kusů těchto motorových vozů, které se v pravidelném provozu udržely až do prvních let 21. století,“ přibližuje bohatou historii svých vozidel Bohumil Augusta, jednatel společnosti KŽC Doprava. V současné době je několik vozů řady M 262.0 (později nesoucí označení 830) ve vlastnictví různých muzejních železničních spolků, které s nimi zajišťují historické a nostalgické vlaky.

Slavnostní zahajovací jízdy dne 30.4.2010 se za odměnu zúčastnili studenti pražských dopravních škol, kteří pomohli ROPIDu s realizací komplexního přepravního průzkumu MHD. „Vlastního průzkumu se zúčastnilo přes 700 studentů. Průzkum provádějí v rámci své odborné praxe a podílejí se tak na optimálním fungování dopravy v hlavním městě,“ dodala náměstkyně primátora Ing. Marie Kousalíková.

Příloha - jízdní řád [PDF, 50 kB]

Příloha - leták [PDF, 600 kB]


Zpět do rubriky: 2010